ایدتو به بازار ببر!

idea

طرح یک ایده نو برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید تلاشی هیجان انگیز است، با این حال آوردن آن محصول یا خدمت به بازار فرآیند چالش برانگیزی است، اما می توان یک سفر هیجان انگیز و رضایت بخش را در سرتاسر این فرایند طی کرد. پیروی از چند دستورالعمل ساده می تواند کمک کننده باشد. برای همین قصد داریم در این مقاله به نحوه ارائه یک محصول به بازار و نحوه بازاریابی آن برای کسب موفقیت طولانی مدت بپردازیم.

قبل از درک فرآیند ارائه محصولات به بازار، دو نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید:
  • مصرف کنندگان اختراعات را نمی خرند، بلکه محصولات را می‌خرند. فکر کردن به ایده یا اختراع خود به عنوان یک محصول قابل فروش از همان ابتدا برای بازاریابی موثر ضروری است.
  • راه‌های زیادی برای عرضه یک محصول به بازار وجود دارد. اینکه چگونه تصمیم می گیرید محصول خود را به بازار عرضه کنید، بیشتر به ایده‌ها، مهارت‌ها و منابع منحصر به فرد شما بستگی دارد تا به مزایا و ویژگی‌های محصول شما.
تجاری سازی

چگونه یک محصول را وارد بازار کنیم؟

مراحل زیر را دنبال کنید تا محصول خود را با موفقیت به بازار عرضه کنید:

1. ایده خود را ارزیابی کنید!

پس از انجام یک جستجوی اولیه ثبت اختراع برای اطمینان از اینکه ایده شما از قبل در بازار وجود ندارد، سعی کنید ایده خود را از چهار جنبه اساسی ارزیابی کنید:

آیا می توان با استفاده از مهارت ها و توانایی های خود این ایده را به محصول تبدیل کرد؟ در حالی که احتمالاً در طول فرآیند عرضه محصول به بازار به دنبال کمک خواهید بود، مهم است که بتوانید بیشتر کارهای مرتبط با محصول خود را به تنهایی انجام دهید.

آیا می توان این محصول را سودآور تولید کرد؟ هدف این است که ایده خود را به یک محصول قابل فروش تبدیل کنید و در عین حال میزان هزینه خود را کاهش دهید. اگر مواد مورد نیاز برای ایجاد محصول شما پرهزینه است و قیمت فروش نهایی محصول شما نسبتاً پایین است، ببینید آیا راهی برای تبدیل ایده شما به یک محصول سودآور وجود دارد یا خیر.

سطح رقابت در بازار چقدر است؟ هنگامی که رقابت کمتری وجود دارد، ممکن است محصول شما راحت تر به فروش برسد. بازارهای بسیار رقابتی می تواند به معنای فروش دشوارتر و سود کمتر باشد. اگر محصولی را به بازاری بسیار رقابتی می‌آورید، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید محصول خود را به گونه‌ای که رقابت شکست خورده است، بهبود بخشید.

آیا محصول شما متمایز از سایرین است؟ یک محصول عالی احساسات قوی را برمی انگیزد. اگر مردم از شنیدن در مورد محصول شما شگفت زده می شوند، احتمالاً ایده ای است که ارزش عرضه به بازار را دارد.

2. یک نمونه اولیه با کیفیت ایجاد کنید:

توسعه یک نمونه اولیه با کیفیت بالا که بتواند سرمایه گذاران بالقوه را تحت تاثیر قرار دهد، مهم است. با مهارت ها و منابع موجود خود تا جایی که می توانید یک نمونه اولیه موثر ایجاد کنید. این می تواند یک طرح اولیه بسیار دقیق یا یک محصول نهایی ساخته شده بسته به امکانات و توانایی های شما باشد. کاری کنید که سرمایه گذاران بالقوه بتوانند نتیجه نهایی را تجسم کنند.

3. از اختراع خود محافظت کنید:

ثبت اختراع یک راه عالی برای محافظت از ایده شما و همچنین جذب سرمایه گذار است. شما می توانید با مراجعه به وب سایت اداره ثبت اختراع، درخواست خود را بارگزاری کنید و با کارشناسان مرتبط در تماس باشید. از آنجایی که متن اختراع ( ادعا نامه ) یک متن حقوقی و فنی است، پیشنهاد می شود جهت نگارش آن از متخصصانی که به اصول درفت نویسی آشنایی دارند کمک بگیرید.

4. بازار مناسب را پیدا کنید:

مخاطبان هدف خود را بیابید، این یک عامل بسیار مهم در موفقیت یک محصول به بازار است. هدف قرار دادن یک مخاطب خاص مفید است زیرا می توانید تاکتیک های بازاریابی خود را برای انواع خاصی از مصرف کنندگان تنظیم کنید. با یک مخاطب هدف محدود، می توانید تحقیقات بازار خاص تری انجام دهید و بنابراین به طور موثرتری محصول خود را بازاریابی کنید.

همچنین درک هر چه بیشتر بازارهای مختلف بسیار سودمند است. تنوع بخشیدن به دانش بازار می تواند به شما کمک کند تا به استراتژی های بازاریابی منحصر به فرد و خلاقانه ای برای مخاطبان هدف خود فکر کنید. مجلات و نمایشگاه های تجاری منابع خوبی برای گسترش دانش بازار شما هستند.

5. هزینه ساخت را ارزیابی کنید:

هنگامی که کیفیت ایده خود را ارزیابی کردید و در مورد بازار هدف خود تصمیم گرفتید، هزینه تبدیل ایده خود به محصول را ارزیابی کنید. مشاوره با یک متخصص را در نظر بگیرید تا برآوردی از هزینه تولید ایده خود داشته باشید.

این مرحله همچنین شامل برخی تحقیقات بازار بیشتر است. سعی کنید تحقیقاتی را انجام دهید تا متوجه شوید که محصولات مشابه به چه قیمتی به فروش می رسند. برای یافتن این معیارها، می توانید:

نظرسنجی ها و پرسشنامه هایی ایجاد کنید که از شرکت کنندگان بخواهید محصولات را به طور عینی رتبه بندی کنند و مبلغی را که مایلند برای آنها بپردازند را بگویند.

همچنین بهتر است از شرکت کنندگان در نظرسنجی ها و پرسشنامه ها بخواهید تا نقاط قوت و ضعف هر محصول را فهرست کنند. این به شما بینشی می دهد که رقبای شما در کجا ممکن است کمبود داشته باشند و محصول شما چه ویژگی هایی می تواند ارائه دهد که نمی توانند ارائه دهد.

6. برای بهبود محصول خود تجدید نظر کنید:

فرآیند ارائه یک محصول به بازار، فرآیندی پویا است و ممکن است لازم باشد تغییراتی را برای بهبود محصول یا استراتژی های بازاریابی خود در طول مسیر ایجاد کنید.

marketing

7. به فکر بازاریابی برای محصول خود باشید:

اکنون که بازار هدف و هزینه تولید خود را درک کرده اید، می توانید به فکر بازاریابی برای ایده خود باشید. هنگامی که بتوانید هزینه تولید محصول خود را محاسبه کنید، می توانید تصور کنید که چه مقدار از بودجه خود را می توان به بازاریابی اختصاص دهید. به دنبال یک شرکت بازاریابی یا مشاور باشید که مخاطبان هدف شما را درک کند تا در تلاش‌های بازاریابی شما راهنمایی کند.

8. با شرکت‌های مناسب تماس بگیرید:

تماس با شرکت هایی که مرتبط با محصول شما هستند و در بین مخاطبان هدف شما تأثیرگذار هستند، می تواند راهی قدرتمند برای ارائه موفقیت آمیز محصول شما به بازار باشد. این مراحل را برای پیدا کردن و تماس با شرکت های مناسب دنبال کنید:

  • فهرستی کلی از شرکت هایی تهیه کنید که قبلاً محصولاتی مشابه خودتان تولید و می فروشند.
  • لیست خود را به شرکت هایی محدود کنید که کاملاً با محصول شما هماهنگ هستند. ابتدا با این شرکت ها تماس بگیرید.
  • پیگیر باشید و با این شرکت ها پیگیری کنید تا زمانی که پاسخی دریافت کنید.

9. کسب و کارهای کوچک را در نظر بگیرید:

ارائه محصول خود به بازار از طریق شرکت های بزرگ و شرکت های تأثیرگذار می تواند مفید باشد، اما کسب و کارهای کوچک و محلی را نیز در نظر بگیرید. کسب و کارهای تازه تاسیس شده با حجم کاری بالا و پایگاه مشتریان وفادار می توانند کاملاً سودآور باشند و انتخاب شراکت با آنها نه تنها برای شما و محصولتان بلکه برای رشد اقتصاد محلی نیز مفید است.

networking

10. با سایر کارآفرینان ارتباط برقرار کنید:

با سایر کارآفرینان و مخترعان در جامعه محلی یا آنلاین خود برای تبادل ایده، ارائه پشتیبانی، ایجاد شبکه و تجارت اطلاعات، روابط خود را توسعه دهید و شبکه سازی را فراموش نکنید.

11. منطقی و واقع بین باشید:

هنگام تخمین هزینه ها، قیمت نهایی خرده فروشی، بودجه کلی و جدول زمانی، مهم است که تا حد امکان منطقی و واقع بینانه باقی بمانید. سعی کنید در محاسبات و پیش بینی های خود صبور، دقیق، منطقی و واقع بینانه باشید تا مطمئن شوید که نتایج دقیقی دریافت می کنید.

نگارنده:
فرانک باوفا

مطالب مرتبط